Posilovna

18. července 2009 v 17:00 | ♥Ninuš♥ |  ♥Cvičení♥
Jestli se chystáte do posilovny poprvé, určitě se vám budou hodit rady, o které se s námi podělil Michal Uzel, vedoucí fitness centra v AQUAPALACE PRAHA.

Pokud jdu do posilovny poprvé, na co bych se měl připravit?

Začátečník by se měl připravit na to, že řada pohybů, cviků a strojů pro něj bude dosud neznámou. Není třeba se ničeho obávat, ale mít na vědomí, že nechat si poradit od zkušeného je k nezaplacení. Doporučuji před návštěvou fitness centra pročíst nějaké odborné články ohledně posilování. Pro začátečníka bude velkým přínosem základní znalost lidského těla (základní svalové skupiny a jejich práce). Návštěvník našeho fitness centra není omezen pouze cvičením v posilovně, ale má na výběr z několika skupinových cvičení - spinning, pilates, aerobic a mnohé další.
Jakých chyb se nejčastěji dopouštějí začátečníci v posilovně?
Začátečníci často přeceňují svoje síly tím, že zvedají těžké váhy. Dále je to špatné držení těla a v neposlední řadě špatné provedení cviku. Naše fitness centrum je vybaveno nejmodernějšími posilovacími stroji, které mají vynikající biomechaniku, tudíž jsou velmi jednoduché na ovládání. Obsluha je každému klientovi připravena pomoci či poradit.

Doporučil byste začátečníkům užívat nějaké doplňky stravy? Jaké?

Ano. Doplňky stravy jsou velmi důležité pro regeneraci a ochranu svalů. Mezi základní doplňky stravy patří sacharidy a proteiny. Bezprostředně po fyzické zátěži by měl dostat organismus svou dávku sacharidů. K tomuto účelu nám poslouží sacharidové nápoje. Sacharidové produkty jsou prakticky nezbytné pro většinu druhů sportů. Dále doporučuji proteinové produkty. Proteiny jsou základní stavební látkou v těle. Proteinové nápoje jsou určené pro nárůst svalové hmoty a síly, ochranu svalové hmoty a účinnou regeneraci. Proteinové nápoje či tyčinky slouží jako částečná náhrada stravy, a proto jsou vhodné po tréninku.

Je vhodné v počátcích využít služeb osobního trenéra? Co nám může nabídnout?

Určitě ano. Jestliže nemám zkušenosti s posilováním, pak je nutné dostat odbornou radu. Služba osobního trenéra je v tomto případě na místě. Osobní trenér radí a dohlíží na správné provedení cviků, aby byl trénink efektivní a nedošlo ke zranění. Osobní trenér také sestaví tréninkový plán či jídelníček.

Jak často bychom měli do posilovny chodit, aby bylo cvičení efektivní?

Jestliže chceme udržet své tělo v kondici, pak je dobré navštěvovat fitness alespoň 2x týdně. Pokud chceme formovat svoji postavu, ať již shozením nadbytečných kil či nabíráním svalové hmoty, tak budeme muset fitness navštěvovat minimálně 3x týdně.

Co bychom měli jíst před cvičením a po něm?

Před cvičením není rozhodně správné mít plný žaludek, ale na druhou stranu byste neměli mít pocit hladu. Doporučuji lehkou svačinu 2 hodiny před cvičením. Po sportovním výkonu tělo potřebuje doplnit energetickou hladinu a zregenerovat svalovou hmotu. Proto je dobré se asi za hodinu po cvičení najíst. Vybereme si, zvlášť pokud jsme se sportování věnovali odpoledne či večer, lehké jídlo bohaté na bílkoviny a vlákninu (kuřecí či rybí maso, dušená zelenina, nízkotučný sýr cottage).

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama